Gravidtrening

Hovedfokus er stabilitet-, holdnings- og styrketrening for aktuelle muskelgrupper. Bekkenbunnsøvelser blir også gjennomgått. Målet er å holde seg frisk og sterk gjennom svangerskapet, samtidig som en forbereder seg til fødselen og tiden etterpå. Treningen kan være med på å forebygge muskel- og skjelettplager relatert til tiden før og etter fødsel. En ny hverdag med mye bæring, løfting og amming kan ofte føre til plager spesielt i nakke og skuldre.

Vi går også gjennom ulike råd og tips som er gode å ta med seg i tiden som nybakt mor.

Treningen foregår i små grupper på maks 8 deltagere.

Alle er velkomne, uansett tidligere treningserfaring! Dersom du har plager, vil fysioterapeuten ta hensyn til dette og tilrettelegge øvelsene for deg.

Informasjon
Oppstart14. Oktober kl. 17.00 - 18.00
NårOnsdager
TidKl. 17.00 - 18.00
Pris1250,- for 6 ganger

Hva våre kunder sier om gravidtrening

Tine
Tine
Deltaker på trening for gravide

Man hører ofte "det skal ikke gjøre vondt å trene" når man er gravid, eller "man skal ikke begynne å trene når man er gravid om man ikke har trent før" eller "man skal ikke løfte tungt". Jeg tror slike advarsler ofte skremmer bort folk fra normal trening under graviditet.

Så igjen, takk for gode øvelser som jeg tar med meg de siste 3 månedene og etterpå. Svangerskapet går foreløpig som en drøm denne gang, mye på grunn av sykling til jobb i kombinasjon av styrkeøvelsene fra dere!